Skip to main content

Frivillig-FAQ

Her har vi samlet alle spørsmål som frivillige ofte lurer på. Trykk på spørsmålet for å få opp svaret.

All informasjon blir kommunisert ut på mail til frivillige. Vi har også en egen Facebook-gruppe for alle frivillige. https://www.facebook.com/groups/torfrivillig

Generelle spørsmål

Du sender mail til frivillig@tonsofrock.no Dette må gjøres så fort du vet at du ikke kan jobbe som frivillig.

Ja, les informasjon om camp for frivillige her

Det er 18 års aldersgrense for å jobbe som frivillig hos oss.

Du får et festivalpass (4 dager), en frivillig-t-skjorte, goodiebag, ett måltid per skift og attest på utførte arbeidsoppgaver.

Nei, du får ett (1) festivalpass for jobben du gjør. Dette kan kun benyttes selv, og du kan ikke gi det til andre. Du kan heller ikke dele festivalpasset opp i dagspass.

Dette kan hentes ut på hovedinnslippet under festival.

Akkrediteringsboden er åpen 09:00-23:00 under festivalen.

Nei, du mottar ett (1) festivalpass som frivillig hos oss. Dette er personlig og kan ikke gis bort, og kan heller ikke deles opp i flere dagspass.

Skift og vakter

Du mottar en mail med en personlig link hvor du velger dine vakter når vaktlistene sendes ut til våren.

Husk at du må jobbe 3 skift før festival eller 2 skift under festival.

Du velger de skiftene du faktisk skal jobbe. Du skal altså ikke velge alle mulige skift du har lyst til å jobbe, kun de 2 eller 3 skiftene du faktisk skal jobbe.

Vi vil minne om at populære vakter kan fylle seg fort opp og vi anbefaler derfor å være tidlig ute dersom du har spesifikke skift som du ønsker å jobbe. Vi har ikke venteliste på vakter, så om et skift blir fullt, er du nødt til å velge deg et annet skift.

Om du vil jobbe flere skift enn det som er kravet, sender du mail til frivillig@tonsofrock.no etter du har satt deg opp på skiftene du er krevd å jobbe.

Du må jobbe enten 3 skift før (opprigg) eller 2 skift under festival. Vi har størst behov for frivillige under festival.

Da må du sende mail til frivillig@tonsofrock.no så prøver vi så godt vi kan å hjelpe deg.

Du velger selv ut ifra linken i mailen som sendes ut når vaktlister sendes ut til våren. For å sikre deg skiftet du vil ha, må du være tidlig ute når vaktlistene sendes ut. Noen skift er mer populære enn andre, eller har behov for få folk og fyller seg dermed opp raskt.

Det varierer fra hver avdeling, men hvert skift varer i ca 8 timer.

Nei. De fleste skift er satt opp slik at de overlapper med minst 1-2 timer. Dermed er det ikke mulig å jobbe 2 fulle skift på én dag.

Nei. Det er ikke mulig for oss å holde oversikt over dette, så om et skift er fullt, må du velge et annet.

Om du vil jobbe med en eller flere venner, må dere selv påse at dere velger samme vakter.

Under festival

Om det dukker opp noe som gjør at du ikke får jobbet ett eller flere av skiftene dine, skal vi ha beskjed. Det gjør du ved å informere enten bemanningsavdelingen eller din egen gruppeleder så fort som mulig. Telefonnummer til bemanningsavdelingen samt kontaktinfo til din gruppeleder vil bli gitt ut nærmere festival.

 

VIKTIG! Om du henter ut festivalpass uten å jobbe alle skiftene dine, vil du bli fakturert for prisen av et festivalpass. Det betyr at dersom du henter ut festivalpass uten å møte til alle skiftene dine, og heller ikke kan fremvise legeerklæring, vil du bli fakturert i etterkant av festivalen.

Ja, man får pause slik at man får kommet seg til cateringområdet, spist mat og slappet av litt. Pausen er ikke ment for at man skal kunne gå rundt og se konserter, dette må man gjøre når man ikke er oppsatt på skift.

Ja, du får 1 måltid per skift du jobber. Vann er alltid tilgjengelig både på cateringområdet og fra vannstasjoner rundt omkring på festivalområdet. I tillegg setter Trivselspatruljen opp ulike depot med frukt, snacks, vann og kaffe i nærheten av de forskjellige arbeidsområdene.

Du får kun én frivilligskjorte når du er på jobb. Vi har derimot frivilligskjorter fra tidligere år som man kan få i innsjekken om man ønsker det.

Om du trenger å ha med eget verneutstyr, får du beskjed om det fra din avdelingsleder når det nærmer seg festival. Vi har stort sett det du trenger, og du kan ta med eget om du ønsker det.

Vi anbefaler at du har med powerbank, da det ikke er lagt opp til lademuligheter rundt om på festivalområdet. Det vil ikke være mulig å lade i barer osv.

Etter festival

Du kan få attest ved å sende mail til frivillig@tonsofrock.no etter festivalen er over.